سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نیکو نیست خاموشى آنجا که سخن گفتن باید ، چنانکه نیکو نیست گفتن که نادانسته آید . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

نویسندگان وبلاگ -گروهی
()
لینک دلخواه نویسنده

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :2
بازدید دیروز :17
کل بازدید :197656
تعداد کل یاداشته ها :
103/2/7
1:33 ص
موسیقی
مشخصات مدیروبلاگ
 
[]

خبر مایه
پیوند دوستان
 
عاشق آسمونی فرهنگی هنری و عامیانه لحظه های آبی( سروده های فضل ا... قاسمی) کوچ بلاک -وبلاگ کوچ نهارجان یا کوچ خراشاد بیرجند(کوچ نوفرست) ###@وطنم جزین@### قیدار شهر جد پیامبراسلام دفتــر ادب و عرفان : وب ویژه تفسیر ادبی عرفانی قرآن مجید گل باغ آشنایی پایگاه فرهنگی شهید علی پور وبلاگ عقل وعاقل شمارادعوت میکند(بخوانیدوبحث کنیدانگاه قبول کنید) داروخانه دکتر سلیمی ►▌ استان قدس ▌ ◄ جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی منجی بشر عشق الهی ساعت یک و نیم آن روز خاطرات دکتر بالتازار .: شهر عشق :. منادی معرفت پیامنمای جامع رویاهای خیس بادصبا ایران اسلامی سایت روستای چشام $$$$دوست$$$$ مهاجر ابـــــــــــرار ستاره سهیل پارسی نامه زیر باران (ابیات و اشعار برگزیده) حرم الشهدا سربازها حمله کلبه تنهایی خاکیهای آسمانی پا توی کفش شهدا عشق عشق پنهان بسیج اساتید استان تهران -پیروان ولایت درست و غلط سیاه مشق های میم.صاد بهشت بهشتیان سحر یه دختره تنها کلبه تنهایی اینجا گرانیگاه است شاخابه عشق شعر و رباعی ظهور دانلود گلچین مداحی فدائیان ولایت راه کمال معماری السلام علیک یا فاطمه الزهراء (س) طوبای محبت بصیرت110 یار درونی کلبه دوستان نوری چایی_بیجار هیئت یاحسین منتظران مهدی(عج) برات محمد هدایتی .::پایگاه اطلاع رسانی"هیئت زینبیون"محفل بسیجیان و رهروان شهدا::. ترنم عفت زن و مرد داش هادی y divouneh عدالت جویان نسل بیدار وبلاگ شخصی مرتضی صادقی صراط بچه های خاکریز مبادا روی لاله پا گذاریم واعظ خویش مطالب طنز ، SMS مناسبتی ، نرم افزار و ... delshekasteh انان که خاک را به نظر کیمیا کنند کوثر ولایت مناجات با عشق مسعود رضانژاد فهادانـ 14خورشید آسمان آبی کوچه باغ ...دختر روستا... حوالی نور انسان جاری1 هیئت حضرت زهرا(س)شرفویه .....خداحافظ رفیق ME&YOU او رفت .فقط همین...... عاشق دیونه عشق نمکی سلام خوش امدید نـــابترینـــــــــــــــــها شهدا مطلع مهرورزی ومحبت فانوس ღمن وتوღ اللهم صل علی محمد و آل محمد ستاره سوخته * امام مبین * خدایا عاقلی مودبم فرمای... ..::منتظر بیداری::.. برازجان موزیک *تحلیل* بچه هیئتی پاسدار اسلام نه دی 88 شهدا شرمنده ایم درجست وجوی حقیقت گل نرجس پایوند جوک و خنده دو بال پرواز دهاتی دکتر علی حاجی ستوده خورشید بصیرت پیروان ولایت یاوران نماز ببین چی میگم عاشقی -3 جدیدترین یوزر پسورد آنتی ویروس nod32- Kaspersky - Avira وبلاگ روستای کشتله والتین والزیتون کمترین بنده ایران من عشق صفا صمیمیت محبت دنیای زیبا ahoobanoo دالاهو منتظر پایگاه اطلاع رسانی روستای قتلیش شهید حمید رضا نفیسی plantpathology مرتضی احمدی کشتلی Chamran University Accounting Association جزتو

گزارش برپایی اردوی راهیان نور بسیج اساتید استان تهران

بسیج اساتید استان تهران در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری(حفظه الله) که فرمودند (من این حرکت راهیان نور را حرکت بسیار با برکتی میدانم) اقدام به برگزاری اردوی راهیان نور در مناطق عملیاتی 8 سال دفاع مقدس نمود. این اردو که از سوی سازمان بسیج اساتید کل کشور برنامه ریزی شده بود، مطابق سهمیه اعلام شده هراستان ، سازمان بسیج استان تهران نیز به تعداد 10خانواده از استانید استان را از تاریخ 2/1/92لغایت6/1/92که مصادف بود با ایام فاطمیه(س) به زیارت یادمانهای شهدا اعزام نمودند.

بر نامه ها به شرح ذیل برگزارگردید:

بسیج اساتید استان تهران

برنامه های روز ورود2/1/92

1-    1-  مراسم استقبال نیروی انتظامی از بدو ورود وبعد از پیاده شدن از قطار به همراه پذیرایی

2-     2- استقرار در محل اقامت در خوابگاه شهید سید محمد حسین علم الهدای  دانشگاه اهواز

بسیج اساتید استان تهران

بسیج اساتید استان تهران

3-    3- مراسم افتتاحیه در محوطه دانشگاه وسخنرانی جانشین بسیج اساتید کشور ومراسم نور افشانی

       4-اقامه نماز جماعت در سه زمان سه فریضه صبح و ظهر وعصر 

بسیج اساتید استان تهران

بسیج اساتید استان تهران

بسیج اساتید استان تهران

بسیج اساتید استان تهران

بازدید روز اول3/1/92

بسیج اساتید استان تهران

1- بازدید از رودخانه اروند(اروندکنار) ومنطقه عملیاتی والفجر8که در20/11/64 با رمز یا فاطمه الزهرا(س) انجام شد ومحل احداث پل بعثت

بسیج اساتید استان تهران

2- حضور در یادمان شهدای شلمچه در غرب خرمشهر که محل عروج بسیاری از رزمندگان و سرداران دفاع مقدس همچون حسین خرازی،یدالله کلهر،اسماعیل دقیقی،عبدالله میثمی و... در عملیاتهای بیت المقدس،رمضان،کربلای4،5،8وبیت المقدس7 بود

بسیج اساتید استان تهران

3- باز دید از مسجد جامع خرمشهر واقامه نماز در آن مکان مقدس که به استوره مقاومت رزمندگان اسلام چون جهان آرا بود. که این شهر بعداز 578 روز اشغال در تاریخ3/3/61در عملیات بیت المقدس با رمز یا علی ابن ابی طالب(ع) آزاد شد. حضرت امام (ره) در پیام تاریخی خود فرمود:(خرمشهر را خدا آزاد کرد.             

  

  

  

 

 

 

 

 

بازدید روز دوم4/1/92

1- بازدید از یادمان شهدای طلائیه ، یکی از محورهای اصلی هجوم ارتش بعث عراق به ایران در ابتدای جنگ که محل خاکسپاری  12 شهید گمنام نیز می باشد.

2- بازدید از هویزه و زیارت شهدای هویزه (سید شهیدان هویزه علم الهدای )و اقامه نماز ظهر در همان مکان.

3- بازدید از محل شهادت شهید چمران در دهلاویه ، این منطقه بعد از اشغال توسط شهید چمران آزاد شد. که البته مجددا اشغال گرید. فعلا هم محل خاک سپاری یک شهید گمنام نیز می باشد.


برگزاری مراسم شهادت حضرت صدیقه کبری(ع)در شب سوم اقامت:

بعد از برگشت از بازدید روز دوم مراسم شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در محوطه محل اقامت راس ساعت21/ 30با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط قاری روشن دل(نابینا) آغاز وسپس حجه الاسلام والمسلمین احمدی مسئول آموزش بسیج اساتید استان تهران  موضوع رمز گشایی مخفی ماندن قبر حضرت فاطمه زهرا(س) در جمع اساتید حاضر ایراد گردند وجلسه با مداحی یکی از مداحان اهلبیت عصمت وطهارت پایان یافت.

روزسوم 5/1/92:

1- بازدید از تنگه چزابه که یکی از 5 محور اصلی هجوم ارتش بعثی به خوزستان بود که ارتش عراق در هجوم 31/6/59 نتوانست با وجود مدافعان اندک اشغال کند که در روز3/7/59 موفق به این کار شد. تا اینکه رزمندگان اسلام در 10/7/1360 در عملیات طریق القدس بستان که  تحت اشغال بود برای همیشه آزاد شد.

2-باز دید از مناطق عملیاتی فکه و محل شهادت سید شهدای اهل قلم سید مرتضی آوینی

3- بازدید از منطقه عمومی دشت فتح المبین که در عملیاتی به همین نام با رمز یازهرا(س) و فرماندهی مشترک ارتش و سپاه در این منطقه انجام شد. در این یادمان پیکر 8 تن از شهدای گمنام مدفن هستند.

بسیج اساتید استان تهران

بسیج اساتید استان تهران


4- زیارت قبر دانیال نبی در شهر شوش که در پابان اردوی سه روزه ،این سفر معنوی را تکمیل کرد.

              

بسیج اساتید استان تهران

بسیج اساتید استان تهران

بسیج اساتید استان تهران

بسیج اساتید استان تهران

بسیج اساتید استان تهران

بسیج اساتید استان تهران

بسیج اساتید استان تهران

بسیج اساتید استان تهران

بسیج اساتید استان تهران


ضمنا خانواده های بسیج اساتید استان تهران نیز برنامه های متنوعی رادر طول سفر داشته اند از جمله مسابقه قرآنی و مذهبی بین فررندان واهداء جوایز، ختم بیش از سی هزار صلوات برای سلامتی امام زمان(عج) وشادی ارواح شهدا، مدیحه سرایی در بین راه و......

 


92/1/21::: 11:54 ص
نظر()
  
  

 


نوروز در فرهنگ شیعه

بحث از نوروز در فرهنگ شیعه، از قرن پنجم به بعد مطرح شد و تا آنجا که به منابع برجاى مانده مربوط مى‏شود، نخستین بار در مختصر مصباح شیخ طوسى از آن یاد شد. پس از آن در منابع دیگر هم وارد گردید. در این مقاله سیر ورود آن در منابع شیعه و موضعگیرى فقهاى شیعه در باره آن را توضیح خواهیم داد.


نوروز یا روزِ نو در همه تقویم‌ها، دوره‏ها و در میان همه فرهنگ‌ها، با اسامى گوناگون مطرح بوده و هست. گردش زمین به دور خورشید و پدید آمدن روز و شب و فصول سال و نیز حرکت ماه بر گرد زمین، بشر را به محاسبه واداشته و به طور طبیعى، تقویم را پدید آورده است.



آغاز هر سال، شروع جدیدى است که خود به نوعى انسان را با احساسى تازه و تولّدى نو به حرکت در مى‏آورد. این آغاز همراه با شادى و سرور بوده و در هر فرهنگى آیین هاى ویژه‏اى براى نشان دادن خوشحالى و شادى تعبیه شده است.


در میان ایرانیان، این روزِ نو، روزى بود که شاه جدید ساسانى به تخت مى‏نشست. خواهیم دید که آخرین نوروز ایرانى که در آن آیین هاى ویژه‏اى را اجرا مى‏کردند (فهرستى از آنها را ابوریحان در آثارالباقیه، ترجمه اکبر داناسرشت، تهران، امیرکبیر، 1363 از منابع زردتشتى آورده است. بنگرید : ص 333 - 325


روزى در اواخر خردادماه بود که یزدگرد سوم بر تخت نشست و از آن پس، این نوروز، هر سال با توجه به عدم محاسبه کبیسه و اهمال آن، در هر چهار سال یک روز به عقب مى‏افتاد. پس از آمدن اسلام، سنت نوروز، پابرجا ماند و این بدان دلیل بود که مردم ایران، به سرعت اسلام را نپذیرفته و تا یکى دو سه قرن، بسیارى از آنان بر آیین کهن خود بودند. حتى اگر اسلام را پذیرفتند، نتوانستند به آسانى آن آداب را ترک کنند.


این نکته دانسته است که اسلام، دو عید را با عنوان عید فطر و اضحى با آیین هاى ویژه مطرح کرد، هر چند آنها آغاز سال نبود، اما به هر روى عید طبیعى مسلمانان به شمار مى‏آمد. در برابر، نه از سوى اهل سنّت و نه امامان شیعه، موضعگیرى روشن و شناخته شده مفصلى نسبت به نوروز مطرح نشد.